Healthcare Market Research
Anders dan andere sectoren!
Het specifieke landschap van de farma & gezondheidszorg bevat veel zaken waar je rekening mee moet houden wanneer men onderzoek gaat uitvoeren.
Denk bijvoorbeeld aan de verschillen in communicatie tussen medische claims en gezondheidsclaims, naleving van de gedragscode geneesmiddelen reclame (CGR) of de toetsing door de KOAG/KAG.
Ook de privacy van de patiëntgegevens moet in deze sector nadrukkelijk bewaakt worden. Stuk voor stuk aspecten die Dimares als parate kennis meeneemt bij de uitvoering van haar onderzoek.
Dimares voert algemeen onderzoek uit, voor optimalisatie van naamsbekendheid, positionering, marktanalyse, tevredenheidsonderzoek, communicatie, imago, doelstellingen, etc.
Hiervoor gebruiken we o.a. de volgende tools:
- Deskresearch
- Online onderzoek (CAWI)
- Modereren, faciliteren en of opzetten van metaplansessies
- Modereren, faciliteren en of opzetten van groepsdiscussies
- Diepte-interviews